Dodano 14.5.2018
Rada Ministrów w Niemczech przyjęła nowy projekt ustawy o mycie.
Przewiduje on między innymi nałożenie opłat za emisję hałasu.
Od 1 lipca 2018 r. myto ma zostać rozszerzone na wszystkie drogi federalne, a od 1 stycznia 2019 r. opłaty będą wyższe.
Rząd Niemiec chce przeznaczyć wpływy na remonty i rozbudowę niemieckiej infrastruktury.
Jakie zmiany dla przewoźników?
Obecnie opłaty pobierane są od pojazdów o dmc przekraczającym 7,5 t, na około 15 tysiącach kilometrów autostrad i wielopasmowych dróg federalnych. Od lipca dojdzie kolejne 40 tysięcy kilometrów.
Stawki za myto mogą pójść w górę nawet o 60 procent. Utrudni to pracę wielu przewoźnikom.
Niemieckie myto składa się z trzech komponentów:
– za infrastrukturę
– za zanieczyszczenie środowiska
– za zanieczyszczenie/obciążenie hałasem.