Transport do Niemiec? Idzie nowe myto.

Dodano 14.5.2018

Rada Ministrów w Niemczech przyjęła nowy projekt ustawy o mycie.

Przewiduje on między innymi nałożenie opłat za emisję hałasu.

Od 1 lipca 2018 r. myto ma zostać rozszerzone na wszystkie drogi federalne, a od 1 stycznia 2019 r. opłaty będą wyższe.

Rząd Niemiec chce przeznaczyć wpływy na remonty i rozbudowę niemieckiej infrastruktury.

Jakie zmiany dla przewoźników?

Obecnie opłaty pobierane są od pojazdów o dmc przekraczającym 7,5 t, na około 15 tysiącach kilometrów autostrad i wielopasmowych dróg federalnych. Od lipca dojdzie kolejne 40 tysięcy kilometrów.

Stawki za myto mogą pójść w górę nawet o 60 procent. Utrudni to pracę wielu przewoźnikom.

Niemieckie myto składa się z trzech komponentów:

– za infrastrukturę

– za zanieczyszczenie środowiska

– za zanieczyszczenie/obciążenie hałasem.